*Aquest setmana hi ha hagut sessió doble, d´aquí la numeració d´aquesta entrada.
Un cop laminat el casco, comencem els preparatius per col.locar la coberta. Primer de tot hem tallat els baus amb tauler de 8 mm i hem unit les peces de cada bau entre sí amb cola de poliuretà. Els baus són les peces transversals que reforcen els laterals i sostenen la coberta. Els baus de popa i proa tenen un gruix de 16 mm per la qual cosa hem unit dues peces de tauler. El bau de la coberta es de 24 mm, per tant unirem 3 peces amb la cola. Un cop secada la cola, els freguem amb paper de vidre i a continuació els col.loquem en l´encaix que hem fet al llisto que reforça la coberta. A l´hora de col.locar els baus hem de tenir la precaució de que estuiguin correctament aliniats entre ells, amb els panells separadors dels compartiments i amb la proa i popa. Aquesta operació la realitzem amb l´ajut d´un cordill o bé un llistó ben recte. Per fixar els baus utilitzem masilla epoxi feta amb silice i microfibres i a continuació hi collem un cargol d´acer inoxidables de 3 mm per la part exterior. Abans haurem fet un encaix perquè el cargol quedi a dins i no es vegi.
L´atra operació que hem fet es la de reforçar la proa i la popa amb masilla epoxi feta en aquest cas amb resina, silice i microesferes que li donaran volum i lleugeresa. Aquest reforç massís als extrems es important ja que aquests punt són les parts de l´embarcació que està sotmesa més cops. Quan hem realitzat aquest ompliment en hem adonat que a mesura que el catalitzador feia reacció les microesferes s´expandien i el volum augmentava cosa que va fer que, en el meu cas, la proa quedés impregnada de resina. Ara em tocarà fregar de valent per eliminar aquest producte.
A continuació hem passat a tallar el marc de la banyera amb tauler de 8mm.
La setnama vinent anirem per les pedalines i començarem amb la coberta.
dimarts, 26 de gener del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada